FAQ / Allmänna villkor

Frågor och svar
Här har vi samlat de vanligaste frågor och svar som vi tror att du vill veta om oss och ditt köp. Om du inte hittar svaret på din fråga, vänligen kontakta oss på sales@gastromarket.se

Är det säkert att betala med kort?
Vi tillhandahåller säker kortbetalning i samarbete med DIBS, som garanterar säkra betalningar. Din betalning sker via en krypterad och säker dataöverföring som är godkänd och verifierad av VISA och MasterCard. Vi garanterar att betalningen är 100% säker. DIBS, som hanterar kortinformation, uppfyller kraven på PCI-DSS och 3D-Secure. Gastromarket hanterar inga kortbetalningar.

Du kan också välja att betala via betalning direkt till bank eller fakturabetaling.

Direktbetalning till bank
Är du anknuten till SEB, Swedbank, Nordea eller Handelsbanken erbjuder vi direktbetalning i samarbete med Payson. Du kommer att omdirigeras till din internetbank, där du kan logga in som vanligt. Här kan du godkänna transaktionen. Efter betalning kommer du tillbaka till Gastromarket.se

Faktura betalning
Om du väljer fakturabetalning samarbetar vi med Klarna. Du kommer att få en faktura tillsammans med varorna (14 dagars betalningsvillkor). Minsta beställningsbelopp är 100 SEK. Fakturainställningar skickas alltid till klientens nationella postadress.
Delbetalning med Klarna konto Delbetalning från 50 SEK / månad eller 1/24 av det totala beloppet. Samla dina inköp på ett konto och betala mot faktura.

Jag har problem med att fylla i informationen vid kassan, hur gör jag?
Kontrollera alla obligatoriska fält (markerade med stjärna *). Detta är nödvändigt för att du ska kunna genomföra ditt köp. Tänk på att du också måste kryssa för "Jag accepterar Gastromarket:s köpvillkor" för att fortsätta.

Mitt köp fungerar inte, vad gör jag fel?
Kontrollera med din bank att ditt kort är aktiverat för köp via internet.

Kan jag ändra min beställning efter att jag har skickat bort den?
Du kan inte göra ändringar online när beställningen görs, men om du kontaktar oss via telefon eller e-post, kommer vi att göra allt för att hjälpa dig.

Hur lång är din leveranstid?
Vi skickar vanligtvis din beställning inom 1-3 arbetsdagar. DB Schenker tar en dag att skicka till din närmaste leveransplats så att du har dina varor inom 2-4 arbetsdagar. Vid större helger och röda dagar kommer leveransen att ta längre tid.

Hur levereras mina varor?
Vi använder oss av DB Schenker för leveranser. Med DB Schenker Service Point-tjänsten kommer dina varor att anlända till din närmaste DB-avlämningsplats. När paketet är tillgängligt kommer DB Schenker att meddela dig via sms, e-post eller e-post, beroende på vilket alternativ du har valt.

Hur lång tid får jag på mig innan mitt paket returneras? 
Paketet finns tillgängligt på DB Schenkers utlämningscenter i 14 dagar efter att du fått din SMS-meddelande.
Därefter återgår paketet till Gastromarket och om du fortfarande vill ha varorna måste du göra en ny beställning.

Hur gör jag om jag vill returnera en produkt?
Om du vill returnera hela eller delar av din beställning kan du göra detta inom 30 dagar. Produkten / varorna måste vara oanvända och i nytt skick. Varorna måste förpackas väl och skickas som spårbara paket. Du ansvarar för fraktkostnader. Återbetalning sker när vi har returnerat varorna.

Återbetalningen kommer att göras till samma konto som du betalade från om du betalade med kort.

Om du betalade med Instant Bank eller Faktura tar vi hand om din återbetalning och ser till att du får beloppet till ditt konto. Kontakta oss om du har frågor om retur eller klagomål.

Paketet skadades när jag fick det - vad gör jag?
Vi ansvarar för produkter skadade eller kasserade vid leverans till kunder.

När du hämtar ditt paket är det därför viktigt att du kontrollerar att varorna inte är transportskadade. Rapportera transportskador direkt hos utlämningsagenten eller kontakta oss så hjälper vi dig i efterhand.

Skadade eller defekta produkter som är i otillfredsställande skick vid leverans ersätts inte av Gastromarket

Jag vill reklamera en produkt, hur gör jag?
Vi följer konsumentköpslagen och rekommendationerna som gäller klagomål.
Du kan reklamera en produkt som du anser vara i fel skick.

Försäkringsrätten täcks inte av det faktum att du till exempel tror att en produkt inte uppfyller dina förväntningar, du har brutit förpackningen eftersom våra varor är mat.

Kontakta oss om du har frågor angående smak, konsistens etc. om köpta produkter.